Κ Δ Τ Τ Π Π Σ
 
 
 
 
 
 
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
 
 
 
 
 

Newsletter

Είσοδος

Γύρνα φτερωτή του μύλου

«Γύρνα φτερωτή του μύλου» Πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα για Νηπιαγωγεία και πρώτες τάξεις του Δημοτικού με θέμα την ενεργειακή χρήση του νερού και το ρόλο του μύλου στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ζωή της περιοχής «ταξιδεύοντας» από το χθες στο σήμερα. (Ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά στις αρχές του 2009).

Οι στόχοι του προγράμματος

* Να αντιληφθούν τα παιδιά την ανεκτίμητη αξία του νερού ως πηγή ζωής
* Να γνωρίσουν τις χρήσεις του νερού στην παραδοσιακή κοινωνία και τη σχέση του με τις ανθρώπινες δραστηριότητες (νερόμυλος) καθώς και να τις συγκρίνουν με τις σύγχρονες πρακτικές.
* Να γνωρίσουν και να βιώσουν τη σημασία της χρήσης του νερού ως ήπια μορφή ενέργειας και να ευαισθητοποιηθούν στο θέμα της σωστής διαχείρισης των υδάτινων πόρων
* Να κατανοήσουν μέσα από παρατήρηση και συμμετοχική επιτόπια μελέτη, τη σημασία, λειτουργία του συγκεκριμένου χώρου (νερόμυλου) και την αξία του ως στοιχείο πολιτιστικής κληρονομιάς και παράδοσης
* Να γνωρίσουν την λαογραφία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής
* Να αναπτύξουν παρατηρητικότητα και φαντασία
* Να εξασκηθούν στην ομαδική εργασία

Δομή του προγράμματος

1. Υποδοχή μαθητών με κούκλα σε μορφή σταγόνας (Σταγονούλης)
2. Ενημέρωση σε μορφή power point
3. Δραματοποίηση τραγουδιού «Γύρνα Φτερωτή του μύλου» του Χατζηδάκη από Ματωμένο Γάμο, ειδική εκτέλεση Γ. Ρωμανός (παιχνίδι γνωριμίας)
4. Μονοπάτι του νερού μέχρι τον μύλο (Περιβαλλοντικό μονοπάτι). Ενδιάμεσες στάσεις με μάσκες (επικέντρωση στον ήχο του νερού)- συζήτηση για τη δύναμη του νερού (ενεργειακή χρήση) Παρατήρηση, μελέτη και συζήτηση σχετικά με την αξία του νερού και τη σωστή διαχείρισή του.
5. Χωρισμός σε ομάδες - επίσκεψη στον μύλο -καρτέλες παρατήρησης - συνεντεύξεις από ιδιοκτήτη - μέρη του μύλου - λειτουργία - ιστορικά - λαογραφικά στοιχεία της περιοχής.
6. Παιχνίδι με κάρτες (αντιστοίχιση νέων λέξεων σχετικές με το θέμα μας με πραγματικά αντικείμενα)
7. Δημιουργία παραδοσιακής συνταγής («χερίσια» μακαρόνια)
8. Παιχνίδι προσομοίωσης (με φωτογραφίες που αποτυπώνουν δραστηριότητες σχετικές με τις συνήθειες των ανθρώπων)
9. Ζωγραφική (υδατογραφία ή δακτυλομπογιά) - σύνθεση θεμάτων
10. Παρουσίαση - αξιολόγηση - αναχώρηση.